dinsdag 12 november 2013

Borduurwerk Tilda Inspired

Dit borduurwerkje in een borduurhoepel is geinspireerd op de stijl van Tilda. De vorm van deze letters horen bij de Tilda lijn en ook de stof die is gebruikt komt uit deze lijn. Ook de lange hartjes en de krullen aan de letters.




De letters heb ik met naaikrijt op de stof getekend. Hierna heb ik met kleine steekjes de letters geborduurd. Hiervoor heb ik een oud rose kleur gebruikt van het borduurgaren.
Daarna heb ik de blaadjes met een licht groene kleur geborduurd. Eigenlijk heel simpel. Iedereen kan deze steek borduren. Het is een kwestie van tijd.


Hierna heb ik de hartjes getekend. Ook hiervoor heb ik een model van Tilda gebruikt. Ik heb de hartjes iets opgevuld voor een leuk pop-up effect.
Daarna heb ik met kleine steekjes deze harten op de stof bevestigd.


De overige stof heb ik niet afgeknipt van het borduurwerk, maar achter de hoepel naar elkaar toe genaaid. Dit ziet er niet heel strak uit, maar als ik nog eens een ander borduurwerk in de hoepel wil doen, dan hoef ik deze niet weg te gooien en kan ik deze ooit nog eens ergens anders in doen.


Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben gekregen. En veel succes ermee!






1 opmerking: