vrijdag 4 november 2011

Hartjes van Vilt

 In mijn shoplog schreef ik al dat ik vilt had gekocht. Ik heb wat duurdere grijze vilt gekocht en goedkope in allerlei kleurtjes bij de Action.
Deze waren 10 voor 1 euro. Een mooi prijsje om eens te expirimenteren.
Ik wilde graag zelf hartjes maken.
Hieronder zie je hoe ik dat heb gedaan.



Dit is de vilt van de Action. De gele, groene en oranje kleur spreken mij niet echt aan. Maar ik heb alweer iets gevonden waarin ik deze felle kleuren leuk kan gebruiken.

Ik heb gekozen om voor mijn eerste hartje het witte vilt te kiezen. 










Dit patroon heb ik van internet afgehaald. Ik vond het via Google. Met ons kopieer apparaat heb ik hem op de juiste maat gemaakt. 


Met spelden heb ik het vastgemaakt op het vilt.














Ik heb een stofkartelschaar gebruik om het hart uit te knippen. Dit geeft een heel leuk effect.




















Ik heb 2 hartjes uit 1 vel geknipt, je kunt er dus 1,5 hartje van maken, aangezien je voor 1 een voor- en achterkant nodig hebt. Maar goed, dat lijkt me logisch. 
Je kunt er ook voor kiezen om 2 verschillende kleuren te kiezen, zwart en wit is bijvoorbeeld erg leuk. 










Wat je verder nodig hebt is garen om het hart mee te naaien. Dit kunnen naaigaren zijn of borduurgaren. 
Je hebt vulling nodig. Je kunt dit bij stoffenzaken kopen, maar ook bij de ikea. Dit gebruik je om het hart mooi bol te maken. En natuurlijk heb je een leuk lint nodig. 
Ik had nog een pakje lintjes van de Xenos. (uit mijn shoplog) Deze heb ik gebruikt met het witte vilt. 




Ik heb een hele simpele steek gebruikt. Deze lijkt erg leuk. De steek voegt iets toe doordat er een andere kleur is gebruikt. Dezelfde kleur als voor het lint.
Naai bijna helemaal rond en laat dan nog zo'n 4 centimeter over waar je de vulling ik doet. Als deze vol zit, maak je het laatste stukje dicht.

En dit is hem geworden. Ik vind het resultaat heel erg leuk. En het is niet veel werk. Wat ik zo leuk vind is dat je zelf kunt kiezen welk materiaal je gebruikt. Je hebt toch een uniek hartje. 
Hierna had ik de smaak goed te pakken. Ik besloot een rood hart te maken. 


Hierbij heb ik deze leuke splitpennen gebruikt. Mijn moeder liet ze me zien en ik was meteen verkocht. Ze zijn bij de kruidvat te koop voor een euro per zakje. Ik heb verschillende kleurtjes gekocht.





En dit is het eindresultaat van de rode. Ik heb hiervoor borduur garen gebruikt. Ik heb hier ook iets meer vulling in gedaan. Achteraf vind ik iets minder vulling mooier. De splitpennen heb ik er voor het naaien doorgedrukt. Ze geven een erg leuk effect. 



2 opmerkingen:

  1. Leuk Anika. Ik had nog helemaal niet gezien dat Action ook vilt verkoopt...hmm toch weer eens heen hihi. En die splitpennen zijn gaaf!!

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf Anika, k heb zelf ook een aantal hartjes gemaakt, hangen hier aan de kast. Kan je zien bij mn foto's. Die van jou zijn hardstikke leuk.

    BeantwoordenVerwijderen