dinsdag 20 september 2011

Servies Pioenrozen

Ik weet niet waarom, maar ik heb iets met mooie serviezen. Ik heb daarom een paar jaar geleden met mezelf afgesproken dat ik er een zou gaan sparen.
Dan is het eerst uitzoeken welke je mooi genoeg vind en welke bij je past.
Dat was nog best ingewikkeld, er zijn namelijk zoveel mooie.
Toen vond ik deze Peony van Jet.


Jet heeft een hele lijn serviezen, waaronder Lavendel, die denk ik het bekendste is.


Ik ben dol op pioenrozen en de kleur rose met deze kleur groen trok mij dan ook erg aan. Ik ben langzaamaan het servies gaan sparen. Als ik ergens iets vond mocht ik van mezelf iets meenemen.
Mijn moeder heeft eens een hele lading bordjes en schoteltjes uit de groothandel voor me meegenomen voor mijn verjaardag. Toen schoot het echt op.


Langzaamaan merkte ik dat ik het servies steeds minder tegenkwam. Helaas komen er weer nieuwe serviezen en gaan oude uit de running. Mijne waarschijnlijk ook. Ik zal nog goed zoeken of ik wat kan vinden, maar ik ben wel tevreden met de dingen die ik tot nu toe bij elkaar heb verzameld en wie weet, misschien zoek ik me ooit een nieuwe op om te gaan sparen.

7 opmerkingen:

  1. Mooi is dit he?? Ik ben ooit van plan geweest om het hortensia servies van haar te gaan verzamelen......maar ja, ook dat is/was ZO moeilijk te vinden. Maar het blijft mijn favo :)
    Net als jij ben ook ik dol op servies ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van de Hortensia's zie ik nog regelmatig. Die is wel populairder dan die van mij. Bijvoorbeeld bij de intratuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi.
    Net als jij werd ook ik een paar jaar geleden helemaal verliefd op dit servies. Helaas had ik al een zeer uitgebreid ander servies. Maar ik kon het niet laten om dan maar van de sapkan met de serveerschaal en een paar sapbekers een lampetset te maken voor op mijn slaapkamer. Ook twee vazen gingen mee naar huis. Maar het bleef vreten..... Nu heb ik een compromis gemaakt en bezit ik een net theeservies. Kopjes, gebaksbordjes en theepot, enz. De grote borden en dergelijke heb ik niet en ook niet nodig. Een high tea met mijn vriendinnen gaat dus tegenwoordig volledig in stijl........ Peony-stijl!!! :D Groetjes Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook druk aan het sparen voor dit prachtige servies..
    ik vraag me alleen af waar kun je dat windlichtje halen (waar je die theepot op zet) weet niet goed hoe dat heet.
    voor de rest speur ik overal een beetje op internet en winkels om het bij elkaar te krijgen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Anika
    en ja Idd jet heeft hele mooie serie's van servies. ik heb zelf net het Hortensia servies bijna bij elkaar. zelf verkoop ik op mijn website diverse serie's van jet. mocht je nog willen kijken gerust even op mijn site www.la-nika.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo ik zoek nog een soepkom van Jet bij Tersteeg. Mijn naam Greet Sprong.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. greet mmh jammer die heb ik niet maar als ik ze ooit krijg komen ze in de webwinkel. mvg Anika

    BeantwoordenVerwijderen