donderdag 1 december 2011

Pottenbakken vanavond laatste keer

In een artikel een tijdje terug vertelde ik al dat ik met mijn schoonzus een pottenbakkerscursus volg. Vanavond is de laatste les.

Vorige week hebben we ongeveer de helft van onze spulletjes geverfd. Vanavond zullen er nog een aantal moeten worden geverfd.

Vorige week heb ik ook mijn naambordje meegekregen, die hadden we al eerder geverfd. Ik vind hem heel mooi geworden en mijn man gelukkig ook. Dit bordje is natuurlijk niet op de draaischijf gemaakt.
Vanavond zal ik zien hoe mijn verfwerk van vorige week geworden is. Spannend is dat. Ik krijg al een groot gedeelte van de gemaakte spullen mee naar huis. Ik zal van alles een foto maken en het resultaat hier opzetten.
Vanavond wordt er ook nog geverfd, dus moet dat een latere keer nog worden opgehaald, aangezien het nog moet worden afgebakken.

Ik moet zeggen dat ik het steeds leuker begin te vinden. Vind het zelf wel jammer dat het afgelopen is. Ondanks dat het best een eind rijden is en je een hele avond kwijt bent.
Ik vind het niet zo leuk dat ik mijn eigen huis ga ombouwen en alles zelf ga aanschaffen, maar wie weet doen we volgend jaar wel een vervolg cursus.

Ik kan het iedereen aanraden. Het is gewoon erg leuk en het is mooi om te zien dat je zo snel leert.
Ook doet deze man kinderfeestjes en familie/vrienden uitjes. Dus misschien ook eens leuk om te kijken wat pottenbakken nu eigenlijk is.

Binnenkort dus nog meer foto's.

2 opmerkingen:

  1. Mooi deze!
    Hij moet alleen nog even een plekje krijgen. Zal ik hem komende zaterdag even ophangen?

    BeantwoordenVerwijderen