donderdag 5 januari 2012

Mijn huis in kerstsfeer

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een stukje geschreven heb. Het is een nieuw jaar 2012 alweer. Ik hoop dat iedereen een mooi jaar tegemoet mag gaan.
Ik heb een paar heerlijke dagen gehad met mijn man en met mijn familie en moet maandag weer aan het werk. Dat word even weer flink wennen, maar het geeft ook wel weer regelmaat en orde. Dat heeft ook wel weer wat.
Ik heb dinsdag de kerstboom en de andere spulletje weer opgeruimd, heb er echt van genoten, maar zonder die spulletjes is het toch ook wel weer fijn.

Toch wilde ik nog even wat foto's laten zien van onze eerste keer kerst in dit huis.
Ik heb er zolang voor gespaard en vond het toch wel spannend om te zien hoe het nu eigenlijk stond. Kijk je even mee?


 Mooie amarilles, altijd mooi met de kerstdagen. Ik had kleine lampjes op batterij in de vensterbank, die deed ik 's avonds aan.


 Mijn boom met al mijn gespaarde spulletjes.







 Er hangt nu een spotje boven de boekenkast, dat geeft 's avonds echt een mooi effect. Ben er erg blij mee.

 Mijn orchideeen zijn nu weg. Ze begonnen uit te vallen. Ze staan nu in het donker en beginnen alweer uit te
lopen.



 Het hert heb ik ook een keer van mijn schoonvader gekregen met sinterklaas. Hij lijkt wel mooi bij het gewei. Niet naar buiten kijken, we zijn nog druk bezig met de tuin.





 Zoals je ziet, is ons huis aan de buitenkant ook nodig toe aan een likje verf. We hopen dat in het voorjaar te gaan doen. Maar onze grote tuin moet ook nog aangepakt. Toch probeer ik van deze vreselijke inloop nog iets moois te maken.
 Ik heb mijn vogelvoerhartjes in de kerstboom gehangen. Ze zijn snel opgegaan en doordat de vogeltjes in de boom gingen zitten, viel de boom af en toe om.

 Dit is een hele simpele grote krans. Die had ik nog ergens liggen. Ook had ik nog wat mos over dus heb ik deze krans omwikkelt met mos. Ik wil er straks bloembollen onderin pinnen voor een voorjaars tintje.

 Onze tuin zonder schutting nog. Onder de veranda van onze schuur heb ik vogelvoer kettingen gehangen, die ik heb gekocht bij de crea groep van de kerk. Bedacht door mijn moeder. Ze lijken heel erg leuk en de vogeltjes zitten er wel eens bij. Een wonder in onze kale tuin.


 De kerstboom bij avond. Een heel ander gezicht.





1 opmerking:

  1. Gezellig hoor....je boom en de rest. Ziet er mooi uit meis, geniet van jullie paleisje ♥

    Liefs van mij. (het boek is ZO mooi, zit er steeds in te bladeren en ik geniet van de foto's en bijschriften :))

    BeantwoordenVerwijderen