zondag 20 november 2011

Hartjes van een oude parelketting

Laatst was ik bij mijn opa en oma op bezoek. Mijn oma kwam met een zak vol kralen aan. Ze dacht dat ik daar wel wat mee kon. Ach, natuurlijk kan ik dat.
Er zat 1 oude parelketting tussen, wel van plastic natuurlijk.
Ik had ergens hartjes van deze kraaltjes gezien en besloot om ze zelf ook maar te maken.



Eerst heb ik de ketting kapot geknipt voor de kralen, natuurlijk kun je ook gewoon losse kraaltjes gebruiken die je in de winkel kunt kopen. Ook heb je ijzerdraad en lint nodig. 


Je begint met een stuk ijzerdraad af te knippen. Deze buig je vervolgens in het midden zodat je al een knik hebt. Vervolgens rijg je de kraaltjes aan het ijzerdraad. Aan beide kanten evenveel. Als je vindt dat je genoeg kraaltjes hebt, buig je het hartje iets meer in de juiste vorm. En als laatste maak je de uiteinden aan elkaar.



Lintje eraan en ...... klaar is je hartjes! 
Sommige mensen houden van hele ronde hartjes, andere mensen vinden een langwerpige weer mooier. Dat kun je zelf bepalen door het ijzerdraad te buigen. 


Ik heb eerst 1 gemaakt van 50 kraaltjes. Ik had er daarna nog een aantal over en besloot nog 2 hartjes te maken die steeds iets kleiner zouden worden. 






1 opmerking: